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die Welt-Antidoping-Agentur WADA

Geburt der WADA
WADA - Bestimmungen, Berichte
WADA: Verbotene Methoden, Bestimmungen 2004 - 2012
WADA Biologische Pass 2009
WADA: LACK OF EFFECTIVENESS OF TESTING PROGRAMS 2013
WADA Compliance Report 2008 und NADA-Forderungen
WADA: ADAMS
WADA Jahresberichte / Statistiken / independent reports


WADA-Jahresberichte (Annual Reports)



WADA - REPORTS OF THE INDEPENDENT OBSERVERS

WADA 2013: REPORT TO WADA EXECUTIVE COMMITTEE on LACK OF EFFECTIVENESS OF TESTING PROGRAMS

 

REPORT OF THE INDEPENDENT OBSERVERS Tour de France 2010, 28.10.2010

 

Report of the Independent Observers XXI Olympic Games, Vancouver 2010

 

Report of the Independent Observers XXIX Olympic Games, Beijing 2008

Addendum to the Report of the Independent Observers XXIX Olympic Games, Beijing 2008

 

>>> weitere Berichte



Teststatistiken




2010:

2010 Anti-Doping Organization Activity Summary

2010 Adverse Analytical Findings and Atypical Findings

Questions & Answers on 2010 Laboratory Statistics

 

2009:

2009 out -of-competition testing statistic

 

2008:

2008 Anti-Doping Organization Statistics

2008 Adverse Analytical Findings and Atypical Findings

 

2007:

Laboratories Statistics 2007

 

2006:

Adverse Analytical Findings Reported by Accredited Laboratories

 

2005:

Laboratory Statistics 2005

 



Zuständigkeiten für die Trainingskontrollen

NADA-Code 2009: ARTIKEL 5 DOPINGKONTROLLEN

 

5.1 Zuständigkeit für die Organisation und Durchführung von Dopingkontrollen

5.1.1 Die NADA ist zuständig für die Organisation und Durchführung von Trainingskontrollen bei Athleten des Testpools der NADA und sonstiger dem Anwendungsbereich des NADC unterfallender Athleten.

Ungeachtet dessen sind die WADA, das Internationale Olympische Komitee oder Internationale Paralympische Komitee im Zusammenhang mit den Olympischen Spielen oder den Paralympischen Spielen und der Internationale Sportfachverband des Athleten berechtigt, Trainingskontrollen zu organisieren und durchzuführen.

 

5.1.2 Für die Organisation und Durchführung von Dopingkontrollen Innerhalb des Wettkampfs ist die den Wettkampf veranstaltende Anti-Doping-Organisation zuständig, soweit die Zuständigkeit nicht der NADA übertragen wurde. Die NADA ist berechtigt, in Abstimmung mit der den Wettkampf veranstaltenden Anti-Doping-Organisation zusätzliche Dopingkontrollen während des Wettkampfs durchzuführen. Die Anti-Doping-Organisation informiert die NADA über ihre geplante Kontrolltätigkeit im Rahmen von Wettkämpfen, die sie veranstaltet.

 

 

WADA-Code 2009: ARTICLE 15: CLARIFICATION OF DOPING CONTROL RESPONSIBILITIES

 

15.2 Out-of-Competition Testing

Out-of-Competition Testing shall be initiated and directed by both international and national organizations. Out-of-Competition Testing may be initiated and directed by: (a) WADA; (b) the International Olympic Committee or International Paralympic Committee in connection with the Olympic Games or Paralympic Games; (c) the Athlete's International Federation; or (d) any other Anti- Doping Organization that has Testing jurisdiction over the Athlete as provided in Article 5.1 (Test Distribution Planning). Out-of-Competition Testing shall be coordinated through ADAMS where reasonably feasible in order to maximize the effectiveness of the combined Testing effort and to avoid unnecessary repetitive Testing of individual Athletes.

 

[Comment to Article 15.1.1: Before giving approval to a National Anti-Doping Organization to initiate and conduct Testing at an International Event, WADA shall consult with the international organization which is the ruling body for the Event. Before giving approval to an International Federation to initiate and conduct Testing at a National Event, WADA shall consult with the National Anti-Doping Organization of the country where the Event takes place. The Anti-Doping Organization "initiating and directing Testing" may, if it chooses, enter into agreements with other organizations to which it delegates responsibility for Sample collection or other aspects of the Doping Control process.]

 

[Comment to Article 15.2: Additional authority to conduct Testing may be authorized by means of bilateral or multilateral agreements among Signatories and governments.]

 


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